Koekverpakkingen

Geplaatst op 01-06-2007  -  Categorie: Innovaties  -  Auteur: Patrick de Groot

Bolletje bussenKoekfabrikant Bolletje introduceerde in mei 2007 een compleet nieuwe verpakkingslijn. Middels een onorthodoxe en creatieve wijze zijn bestaande verpakkingen flink op de schop genomen en zijn er nieuwe producten ontwikkeld.

Producent: Bolletje
Introductie:
Juni 2007
Inhoud:
Koekjes

Achtergrond: Met een dosis humor promoot het bedrijf ‘Ik wil Bolletje’ als billboard op al zijn verpakkingen. Rood wordt de hoofdkleur van Bolletjes’ gerestylde verpakkingslijn. Hiermee krijgen alle, meer dan vijftig merkproducten dezelfde uitstraling.

De nieuwe strategie van Bolletje is de uitkomst van een zelfanalyse. Uit die analyse kwam een nieuw archetype naar voren waaraan het bedrijf zich voortaan spiegelt: de hofnar. En zijn er nieuwe kernbegrippen voor het merk opgesteld: ondeugend, ontwapenend, echt, vrolijk en verrassend. 

Tot de nieuwe producten behoren: Gebakken lucht, Luchtige koek, Koekjes als ontbijt, Koek die kruimelt, Koek om te breken, Chips bij de koffie en Brood uit \'t vuistje. De Eindeloos-koekjes, die voorheen ook al Choconelly\'s heetten, gaan voortaan door het leven als \'Nogal lange koekjes\'.
 
Design: Brummelkamp Hoekstra in samenwerking met Unthink en S-W-H

Materiaal:
Bedrukking:

Save

  

 

Vereniging Nederlandse Verpakkingskundigen
Parc Tichelt 2 
4891 DZ Rijsbergen
ofni.[antispam].@verpakkingskundigen.nl