Wines and Bags

Geplaatst op 01-01-2006  -  Categorie: Innovaties  -  Auteur: Martijn Pabon

Wines and bagsInspelend op de vraag naar “consumer experience & relationship” heeft BooMpackaging een nieuw verpakkingconcept ontwikkeld voor rosé, witte- en rode wijn: WinesAndBags. Het concept bestaat uit stazak die wordt geleverd door IPN Europe. De stazak wordt gevuld met wijn van hoge kwaliteit en is gemakkelijk drinkbaar. De voordelen zijn: Het onderscheidend vermogen is overduidelijk en middels een grote facing van glimmend aluminium met eenvoudige heldere bedrukking heeft het product absolute “stopping power “ in het schap. De consumentenbeleving wordt op verassende wijze geprikkeld. De lichte en onbreekbare wijnverpakking is makkelijk mee nemen en een vriezer koelt de wijn binnen tien minuten. Het uitschenken gaat bijzonder goed doordat de zak slinkt met de inhoud en er nagenoeg geen zuurstof bij de wijn komt. De lege verpakking neemt in tegenstelling tot glas geen kostbare ruimte in en kan direct bij het huisvuil. Zowel de groot [ 750 ml ] alsook de klein verpakking [ 180 ml ] zal wijn een nieuwe impuls geven als trendy drankje. Dus geen “wijn per fles of glas” maar “Wine per Bag”. Het product is geschikt voor zowel de retail als voor de horeca welke zich richt op de eigentijdse consument.

Producent: BooMpackaging
Introductie: januari 2006
Inhoud: 750 en 180 ml stazak wijn
VNV-er: Martijn Pabon

Achtergrond:

Design: BooMpackaging
Materiaal: Een PE/ALU/PET stazak met PE-spout
Bedrukking: Flexo

Save

Save

  

 

Vereniging Nederlandse Verpakkingskundigen
Parc Tichelt 2 
4891 DZ Rijsbergen
ofni.[antispam].@verpakkingskundigen.nl